McDonald's môj každodenný

Autor: Martin Tokár | 11.10.2007 o 17:05 | Karma článku: 11,26 | Prečítané:  12641x

...stovky obslúžených zákazníkov, tisícky vyrobených hamburgerov a modrá menovka pripnutá na unisex uniforme. i'm lovin'it

Sedem odrobených mesiacov v americkom fastfoode ako brigádnik, stovky obslúžených zákazníkov, tisícky vyrobených hamburgerov a modrá menovka pripnutá na unisex uniforme. Áno, to je moja skoro každodenná realita.

Sú tisíce jobov ale iba jeden v McDonald’s !!!

Asi takto lákajú aby ste začali pracovať práve v –meku–

Predstavte si ,ste študent a každý študent potrebuje peniaze. Ale kde ich zohnať? Máloktorá firma vás zoberie len ako brigádnika na menej ako 60 hodín mesačne a vtedy narazíte na ponuku z McDonaldu. Môžete si dopredu naplánovať smeny ako chcete robiť a ešte k tomu dostanete aj veľa zamestnaneckých výhod. Pri pohovore vám povedia že dostanete slušný nástupný plat ,polovičnú zľavu na chutnú a zdravú“ MC stravu a budete pracovať v mladom kolektíve. Všetko sa vám zdá super. Mladí kolektív kde si všetci medzi sebou tikajú bez rozdielu či je niekto manažér alebo len radový zamestnanec. Asi takto vám vysvetli prácu v McDonalde manažér na úvodnom pohovore.

Áno všetko je to pravda ale veľmi slabá a polovičná pravda...

Raz sa ma kamarát ktorý sa chcel tiež zamestnať v McDonald’s spýtal:

Pracuješ v MC? A to ťa vážne baví???

Áno baví ma to. Musím sa priznať že som sa stal súčasťou systému. Niekedy som sa aj doma prichytil ako hľadám štítok s dátum spotreby na saláme alebo ako vo väčšej miere používam slovíčka prosím a ďakujem... Tomu sa hovorí pracovná degenerácia.

 

Chcel by som robiť v MC. Akých sú tvoji vedúci?

Sú výborní!!!! Za tú dobu čo tam pracuje som minimálne 4 krát videl ako shift (vedúci smeny) rozplakal zamestnanca ktorý bol v práci druhý či tretí krát a nestíhal plniť všetko čo do neho hustili.

Najprv mu vynadali potom na neho kričali a nakoniec chúďa dievča odišlo do šatne a už sa do práce nikdy nevrátila... a manažér si povie : „Nevadí na zozname mám plno ďalších študentov ktorý by tu chceli pracovať.“ Tí odolnejší vydržali a pustili to jedným uchom dnu a druhým von... Ale uznajte keď vás niekto bude kritizovať za zlé zametanie ,to je už postavené na hlavu ( rozprávať by o tom vedel spolužiak Juri). Podľa mňa tí, ktorí nechcú alebo nedokážu dokázať v živote viac sa (vačšinou) časom dostanú na pozíciu manažéra a potom si liečia komplexy,akí sú oni dôležití... Na smenu musíš nastúpiť pokiaľ si sám nezoženieš náhradu aj keď ochorieš. Manážérovi sa totiž nechce zháňať náhradu aj keď je práve za to platený. Zažil som zamestnancov ktorí pripravovali jedlá v kuchyni s teplotami a kašľom zo strachu aby ich nevyhodili. Musíme sa predsa zamerať na výkonnosť zamestnancov,že sú chorí to je už vedľajšie.To sú tie vysoké a preslávené hygienické štandardy v MC!


Aká je tam atmosféra?

Ak chceš dostať žalúdočné vredy zo stresu a chceš byť nonstop pod tlakom a čakať kým ti vynadá shift alebo zákazník že vám to dlho trvá tak je to práca práve pre teba!!! Aj keď musím napísať že som zažil shift-ku ktorá si dokázala udržať poriadok bez toho aby niekoho doslova buzerovala.... Niekedy tam vládne super nálada a čudujem sa Že už je koniec smeny inokedy zúfalo čakám na koniec...

 

Aký je majiteľ? Keď máš nejaký požiadavku alebo problém pomôže ti?

Jasne vždy usmievavý majiteľ ktorý sa vždy rád posadí oproti pokladniam a číta noviny (hodinu jednu stranu) a popri tom sleduje každučky pohyb zamestnancov. Keď odídu zákazníci skritizuje nás za také absurdity... „Prečo si mu dal na tácku 4 servítky keď si objednal len 3 sendviče??“ „Ku každému sendviču len jedna servítka!“ Ale musíte uznať je to jeho reštaurácia a také servítky sú predsa drahé... Veď na sendvičoch ma maržu len 200-250 percent... Musíme predsa šetriť!!!! Ak prídeš za majiteľom źe napr. tento mesiac nemôžeš odrobiť toľko čo minulý čaká ťa známa odpoveď. „Ak sa ti nepáči, môžeš ísť roznášať letáky!“

 

Naozaj máte polovičnú zľavu na jedlá z MC pred smenou?

Áno mali sme ich asi 2 mesiace po tom ako som nastúpil. Potom nám ich zrušili.

Predsa len taká polovičná zľava sa určite odrazí na tržbách. Veď je veľká nezamestnanosť môžme zamestnancom rušiť výhody....

 

Naozaj vyhadzujete sendviče a hranolky ktoré už prešli (sú po záruke)?

Podľa toho či v daný deň máme veľký odpad alebo nie...aj keď podľa oficiálnych pravidiel by sa malo všetko čo prejde vyhodiť !!! Toto pravidlo sa dodržuje asi v 60-70% prípadoch.

Akí sú zákazníci?

Drvivá väčšina sa ku vám správa ako ku stroju. Aj keď tak možno pôsobíme stroje určite nie sme! Zákazníci typu, ja som veľký boss dajte mi najesť sú najarogantnejší a neraz sa takýto inteligenti rozhodnú vybiť si svoju zlosť na obsluhe mysliac si že to majú „v cene“. Potom sú tu teenageri ktorí svoje mesačne vreckové dokážu celé minúť na McDonald. Ďalej tu často vydávam bohaté rodinky ktoré sú hrdé na to že si môžu dovoliť colu v papierových pohároch a polotovary zabalené v papiery. Tieto rodinky už od malička vychovávajú svoje deti na zdravej McDonald strave. Vážne nechápem ich rodičov, keď každý deň vidím v meku tú istú rodinku s dvoma štvor ročnými deťmi ako sa napchávajú tým mastným svinstvom. Na tom majú vyrastať deti??? Ďalšou asi najzábavnejšou skupinkou sú zákazníci ktorí prídu prvý krát a vypýtajú si tri deci kofoly malé pivo alebo párok v rožku J alebo hooligans z BB Dukly prídu vždy po futbale do Mc pekne pod parou a narobia bordel ktorý potom musíme po nich upratovať.

Napriek tomuto všetkému sa mi táto práca páči. Našiel som si skvelých kolegov na ktorých som si spomenul vždy keď som chcel dať výpoveď a ktorých si budem vždy pamätať. Nabudúce keď si budete objednávať vaše obľúbené „dva čízy za padika“ uvedomte si prosím že nie sme stroje ale skutočnú ľudia z mäsa a kosti ktorí sa musia správať podľa štandardov. Unisex uniforma ,nacvičený úsmev, nacvičené frázy, nacvičené pozdravy to nie sú roboti ale skutoční ľudia predovšetkým študenti ktorí sa snažia zarobiť si aspoň pár korún popri štúdiu. Mal som aj takých kolegov ktorým nerobilo problém odrobiť aj 100 hodín mesačne aby pomohli sebe a svojej rodine. Nechcem aby ste nás ľutovali ale aby ste sa k nám správali ako k ľudom pretože vynadanie obsluhe určite nie je v cene veľkého menu...

 

Tento článok je písaný v prítomnom čase napriek tomu autor článku už v McDonald’s nepracuje. Autor sa upriamil na vyššie ciele ako je kariéra v McDonalde... Našťastie J

i'm lovin'it dozjedenia a príďte zas...

UPOZORNUJEM: Mám skúsenosti len z jednej reštaurácie McD (nepoviem z ktorej,s trochou rozumu to vyčítaš z článku) uvítam ak v diskusii napíšete ako to chodi v McD vo vašom meste.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

V bašte Smeru deti chorľavejú a starším sa cnie za socializmom

Baníci cítia krivdu, keď niekto kritizuje umelé dotovanie Hornonitrianskych baní vládou. Na ťažkú prácu nedajú dopustiť.


Už ste čítali?